הרפורמה הבאה של כחלון: הקמת קרן סיוע לעיירות פיתוח

    "הכסף לקרן יגיע ממכירה של קרקעות בקיבוצים ובנחלות ולא יכנס לתקציב המדינה. מטרת הקרן לחזק את עיירות הפיתוח והתשתיות האזרחיות ולחזק מטרות חברתיות"
    ישראל פרייא | צילום: חורחה נובימינסקי No Comments on הרפורמה הבאה של כחלון: הקמת קרן סיוע לעיירות פיתוח
    צילום: חורחה נובימינסקי
    "הכסף לקרן יגיע ממכירה של קרקעות בקיבוצים ובנחלות ולא יכנס לתקציב המדינה. מטרת הקרן לחזק את עיירות הפיתוח והתשתיות האזרחיות ולחזק מטרות חברתיות"
    14:57
    15.05.24
    רחל פסטג No Comments on הדס לוינשטרן במסר מרגש במיוחד: "מרגישה שאלישע פה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום מתקיימת ועידת "יחד מזיזים ערים" במרכז הקונגרסים בחיפה – הועידה השנתית של מרכז השלטון המקומי וקרן קיימת לישראל, בראשות יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, יו"ר קרן קיימת לישראל, דני עטר, במעמד יו"ר האופוזיציה חה"כ בוז'י הרצוג ושר האוצר, חה"כ משה כחלון ובהשתתפות ראשי רשויות מקומיות, בכירי קרן קיימת לישראל וחברי כנסת.

    שר האוצר משה כחלון חשף במהלך הכנס כי בימים אלו הוא עובד על הקמת קרן סיוע לעיירות הפיתוח ממכירת קרקעות הקיבוצים. כחלון אמר כי הכסף לקרן יגיע ממכירה של קרקעות בקיבוצים ובנחלות ולא יכנס לתקציב המדינה. מטרת הקרן לחזק את עיירות הפיתוח והתשתיות האזרחיות ולחזק מטרות חברתיות.

    כחלון הוסיף כי: "כאמור אנחנו ממשיכים להיאבק ביוקר המחיה- אנחנו צעד צעד מפרדים לגורמים את השירותים האזרחיים ובוחנים איך אנחנו יכולים להוריד את יוקר המחייה ממש עכשיו אנחנו עובדים על רפורמה בביטוח, כך שההסתכלות תהיה דיפרנציאלית. הבשורה היא שביטוח חובה הולך לרדת ב- 40%. קיימנו הערכות וקבענו מחירי גג לביטוח שיכנסו במרץ לתוקף וזה יוביל לירידת מחיר הביטוח ב- 40%. אנחנו עושים ניתוח כירורגי בכל נושא ונושא על מנת להוריד את יוקר המחיה.

    כחלון פנה לראשי הערים ואמר להם: "אני יודע שתכנית מחיר למשתכן היא לא הישג כספי לקופת העיר. אבל התכנית הזאת היא הדבר המוסרי והנכון לעשות. התכנית הזאת היא השקעה בצעירים ובדור העתיד. אתם חייבים להבין שכל עיר שתשקיע בצעירים תרוויח ותצמח. עיר שלא תשקיע בצעירים שלה תשקע. אני רוצה להגיד לכם המון תודה על ההירתמות".

    לדברי יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס: "גם בתחום הדיור אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם השלטון המרכזי. שר האוצר הנוכחי, משה כחלון, השכיל להבין את הדומיננטיות של הרשויות המקומיות בתחום הדיור – הרי הן אלו שחותמות על היתרים, טפסי 4 וכיוצא בזה. בנוסף, עמדתי על כך שיחזירו את הדיור למשתכן, לאור העובדה שראיתי את ההצלחות והיתרונות של התוכנית הזו במודיעין. בימים אלו, אנחנו עומדים בפני שיווק שכונה חדשה, שבה מתוך 4,000 יחידות דיור, 25% מהדיור למשתכן יהיה לתושבי מודיעין".



    0 תגובות